Testimoni : Apa Kata Ibu-Ibu Selepas Menggunakan Set Bersalin Shaklee

August 20, 2014

Set Bersalin Moden Shaklee ternyata sangat berkesan dan terbaik. Ini adalah  berdasarkan testimoni mereka yang telah menggunakannya.

Ibu -ibu boleh ambil set bersalin moden ini sejurus selepas melahirkan kerana ia tidak mudaratkan bayi anda walaupun alami jaundice atau G6PD kerana set bersalin Shaklee ini bukan herba. Ia adalah vitamin yang dicadangkan mengikut keperluan dan kesesuaian keadaan ibu.

Bagi ibu yang mengalami masalah kurang susu badan, boleh ambil Alfalfa Complex sebagai milk booster. Namun begitu, bayi yang mengalami jaundice atau G6PD, tidak dibenarkan mengambil Alfalfa Complex kerana ia adalah tumbuhan herba. Ini akan mengakibatkan bayi mengalami prolong jaundice. Bagi bayi G6PD, adalah dilarang keras si ibu mengambil Alfalfa Complex.

Ikuti testimoni mereka yang telah berpuas hati dengan set bersalin moden Shaklee ini.


TESTIMONI #1 : 


"Salam semua..sebelum ni baca testimoni org je kan..hari ni nk share pengalaman sy sendiri consume supplement Shaklee..ok, ceritanya..Anak saya ade G6PD Deficiency..Pead anak saya dah beri amaran keras supaya jgn amik @ pakai any jamu sbb bleh menyebabkan anak dpt prolong jaundice..disebabkan risaukan anak, selama 2 minggu sy berpantang tanpa sebarang jamu..badan pon dah terasa sengal2, xbermaya..saya mula mencari sesuatu yg bersesuaian untuk pantang..awal2 nak try set pantang shaklee ni (VitaLea, B Comp, Vita-C & Zinc), ragu2 gak..mcm mn supplement bleh jadi set pantang kan..bila start amik set ni, sehari dua dah terasa kesannya..seriously sengal2 badan & xbermaya terus hilang..proses pantang yg tinggal separuh lagi saya lalui dengan sgt2 bertenaga..kwn2 & sedara2 yg dtg melawat pon ramai tegur sy nampak sihat dan bertenaga tak mcm orang pantang..anak saya pon Alhamdulillah tak kena jaundice lgsg..syukur Ya Allah dari situ sy dah mula jatuh hati pada supplement Shaklee terima kasih kepada mummy Lydzar Rusman kerana kenalkan saya dengan supplement Shaklee..sekarang ni sy telah pon jadi salah seorg SID..rasa rugi jika benda yg baik disimpan seorg diri dan tidak dikongsikan bersama"

TESTIMONI #2



TESTIMONI #3


TESTIMONI #4


TESTIMONI #5



TESTIMONI #6

         
"Assalamualaikum dan selamat pagi semua..
Dah lama x sharing kat sini about shaklee..hari ni rasa nak share tentang penyusuan shaklee yang saya dah amalkan selama dua tahun ni..
Saya baru bersalin anak ketiga. dan sepanjang berpantang ni memang xpernah tinggal vitalea, ESP Shaklee dan Alfafa. Itu kekuatan saya yg Allah beri melalui Shaklee. Baby saya baby shaklee. Lahir dengan mudah dan masih bertenaga selepas bersalin.
Apa yang melegakan saya, susu saya alhamdulillah mencukupi untuk anak saya. Sementara cuti ni saya direct BF sambil2 buat stok EBM. saya pump 3 jam sekali. saya pump selalu bukan shja untuk buat stok tetapi nak galakkan lg penghasilan air susu sy.
Dengan vitalea, saya sentiasa bertenaga walaupun baby kerap menyusu. ESP dan alfafa pula telah membantu sy menghasilkan susu yang berkualiti dan banyak. semuanya dengan izin Allah. Anak saya tdo lena. bangun malam cuma dua kali shja dan bangun untuk menyusu. sy juga dpt tdo dgn lena.
Dalam bulan puasa ni, saya tambah Performance drink. memang mengenyangkan dan tidak berasa haus ataupun tekak kering. memang berbahagia dapat berpuasa dengan baby yg masih kecil.
Harapan saya memg besar. saya ingin menyusukan anak saya secara ekslusif selama 6 bulan dan meneruskan penyusuan sehingga umur 2 tahun.
saya suka shaklee..saya hamil pilih shaklee, saya berpantang pilih shaklee, saya menyusu pilih shaklee..dan saya pilih shaklee untuk kekal sihat.
‪#‎thankyouAllah‬
#‎thankyoushaklee‬ 
#‎iloveshaklee‬ "

TESTIMONI #7



" Saya nak share pengalaman qadha puasa 30 hari.

Saya bersalin beberapa hari sebelum Ramadhan tahun lepas. Makanya tidak sempat berpuasa sebulan. Azam saya, mahu mula ganti puasa apabila anak berumur lebih 6 bulan dan sudah diberi makanan pejal. Tup tap, tup tap, anak sudah 8 bulan lebih baru mula ganti puasa. Adess!

Saya mula puasa 3 hari berturut, Alhamdulillah, dengan mengambil ESP sewaktu berbuka dan bersahur, masalah gastrik tidak menyerang. Tapi hari ke 3 puasa, anak saya mula selsema. Saya ambil Vita C dan Nutriferon, alhamdulillah, dia pulih dengan cepat. Dia masih full BF dan tidak minum air masak sendiri. Oh ya,saya housewife. Jadinya anak saya ini DF.

Minggu berikutnya, saya puasa lagi, 3 hari. Isnin,Selasa, Rabu. Anak saya kembali selsema. Saya bertanya pendapat kawan2. Mereka nasihatkan saya banyakkan minum air masak. Kemungkinan badan saya kurang air.

Masa tu baru saya ingat, "Performance Drink kan hado. Awat tak minumNatrah Mohamed oii?!"

Saya mula campurkan PD ke dalam koko tamar + ESP dan minum sewaktu berbuka puasa. Saya juga sediakan bancuhan PD dalam peti ais. Waktu malam saya pastikan minum sebanyak mungkin. Waktu sahur juga minum. Kadang-kadang lupo. Heheh.

Alhamdulillah, dengan produk2 Shaklee, saya boleh ganti puasa 30 hari walaupun tidak berturut-turut, gastrik hilang entah ke mana, anak sihat tanpa selsema, badan kekal bertenaga walaupun kadang-kadang bertukar jadi 'naga'.

Saya sarankan ibu-ibu yang menyusu badan, mengandung, dan semua! Perlu minum PD ni. Bekalan semasa berpuasa. Untuk elakkan badan kurang air. Lebih-lebih lagi sekarang ni musim panas. Bahaya wooo. Eh, pesanan ikhlas ni "

You Might Also Like

0 comments