Kenali Vivix® Shaklee, Produk Eksklusif Dihasilkan Hanya Untuk Shaklee

July 13, 2014



Vivix® Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.


Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.


Banyak kajian dan penyelidikan mendapati yang bahan-bahan dari alam semulajadi mempunyai unsur-unsur yang diperlukan untuk kesihatan manusia. Di bawah ini adalah antara beberapa sumber alam semulajadi yang bermanfaat bagi kecergasan yang berpanjangan, sekaligus dapat memanjangkan usia.

  • Anggur Muscadine
  • Elderberi Orang Eropah
  • Polygonum Cuspidatum
  • Lobak Ungu 
Anggur Muscadine

sumber gambar : google

Anggur Muscadine sebagai contoh, telah menimbulkan kekecohan di kalangan orang ramai dalam pencarian kaedah semulajadi untuk kelihatan lebih muda dan sihat. Ahli-ahli sains telah menemui Anggur Muscadine yang penuh dengan khasiat berbanding tumbuhan lain yang sering diperkatakan orang. Anggur Muscadine termasuk bijinya merupakan satu daripada sumber terbaik yang bersifat antioksidan dan ciri-ciri anti-radang.

Kualiti unik Anggur Muscadine adalaj keupayaannya untuk menyembuhkan dirinya sendiri daripada penyakit, bakteria dan kulat. Sifat-sifat perlindungan semulajadi ini turut memberi kebaikan kepada sesiapa yang memakan Anggur Muscadine lebih-lebih lagi pada bahagian bijinya, di mana sebatia fenolik tertumpu di bahagian tersebut. Jika dibandingkan dengan anggur lain, Anggur Muscadine mempunyai 40x ganda lebih polifenol, yang boleh didapati dalam wain merah, yang terbukti mampu memberi manfaat kepada kesihatan kardiovaskular, paras gula dalam darah dan proses penuaan, di antara isu-isu kesihatan yang lain.


Elderberi

sumber gambar : google

Elderberi digunakan berabad lamanya bagi merawat pelbagai penyakit termasuk artritis, asma, sembelit dan selsema. Elderberi mengandungi kalium dan kaya dengan vitamin C, serta terbukti mampu mengukuhkan sistem imun dalam beberapa kajian terbaru.

Elderberi juga merupakan sumber anthocyanins yang hebat yang mengandungi 3x ganda karotenoid. Ia merupakan antioksidan yang kuat dan dapat melindungi sel dari kerosakanyang disebabkan oleh bahan toksin alam sekitar, diet yang tidak seimbang dan tekanan. Ia juga dapat mengurangkan kesan akibat kolesterol jahat dan menyekat platelet darah daripada melekat pada dinding saluran darah, seterusnya mengurangkan risiko aterosklerosis. Selain itu, Elderberi mampu meningkatkan daya penglihatan malam kerana ia mengeluarkan rodopsin atau visual ungu dalam mata. Ia membantu dalam tekanan menurut kajian saintifik baru-baru ini.

Polyganum Cuspidom

sumber gambar : google
Polygonum Cuspidom turut dikenali sebagai Jepun Knotweed. Ia merupakan sumber resveratrol semulajadi yang sama terdapat dalam ekstrak kulit dan biji anggur merah.

Polygonum Cuspidatum mempunyai banyak khasiat kesihatan yang selalu terdapat dalam supplemen anti-penuaan seperti dalam ubat-ubatan Cina. Ahli-ahli sains telah menjalankan pelbagai ujian terhadap resveratrol. Ujian tersebut mendapati resveratrol mampu melambatkan proses penuaan, menurunkan tahap kolesterol dan tekanan darah, meningkatkan prestasi olahraga dan menyingkirkan sebatian yang tidak diperlukan oleh tubuh. Ia merupakan satu lagi penemuan yang menarik.

Purple Carrot

sumber gambar : google


Lobak ungu merupakan sumber vitamin A terbaik dan mengandungi fitokimia termasukkarotenoid, fenolik, polyacatylenes, isokumarin dan sesquiterpens. Fitokimia adalah tumbuhan yang mempunyai anti-oksidan, anti-bakteria, anti-radang penyakit serta lain-lain pencegahan penyakit dan mempunyai ciri-ciri mempertingkatkan kesihatan.

Lobak ungu juga mengandungi anthocyanins yang mempunyai kegiatan antipengoksida yang luar biasa. Beberapa kajian menunjukkan yang anthocyanins mempunyai aktiviti biologi yang luas termasuk antipengoksida, anti-radang, agen anti-mikrob dan anti-karsinogen. Tambahan lagi ia juga turut menunjukkan kepelbagaian kesan pada urat darah, platelet dan lipoproreins yang berupaya mengurangkan risiko penyakit jantung.


Gabungan 4 ramuan hebat ini, maka terhasil Vivix Shaklee






Vivix®  (150 ml)
Harga Runcit : RM503.50

Nak harga diskaun sehingga 20%? 
Daftar ahli sekarang atau beli 2 botol Vivix, anda akan dapat;

FREE MEMBERSHIP 
FREE POSTAGE
HARGA AHLI


Info lanjut, boleh hubungi saya melalui Whatsapp ke;

0193121609

You Might Also Like

0 comments