Rahsia Tawan Hati Suami Sekali Lagi

January 26, 2015

Cantik tu subjektif......

cuba tengok Erra Fazira....bagi saya, dia sangat cantik....tetapi ada kawan saya yang katakan, Erra tak cantiklah....ada lagi yg paling cantik....

sebab tu saya kata, kecantikan ni adalah subjektif....
tak semua bende yg kita lihat cantik, cantik pula di mata orang lain....
tapi kan, kalau muka berjerawat, berjeragat, berminyak, yang cantik pun dah jadi tak cantik......

betul ke betul??

saya teruja tengok review salah seorang pengamal tegar suplemen kulit Shaklee...

dulu kelabu asap, sekarang cerah berseri....tambahan pula dengan kerja beliau sebagai jurutera yang kerap turun ke tapak projek, di bawah panas terik matahari tu.....sudah pasti kulit akan terbakar serta berminyak.... nak tahu tak apa rahsia beliau semakin berseri2 walaupun kerap berjemur di tengah panas....

sedikit review daripada beliau...ketahui rahsia beliau nampak makin berseri.... !

__________________________________________________________

Eh, tetiba lak nak buat entry ni kan…. Siapa yang xnak cantik kan, betol x?? Tapi kecantikkan luaran itu hanyalah bonus semata-mata kerana perkara yang paling utama adalah cantik dalaman.. Cantik dari hati dan personaliti.. 

Kenapa saya kata macam tu??? Bayangkan ye……
“Ko ni nampak je cantik, tapi hati busuk mulut longkang..”
Dari ayat ni pun dah nampak sangat kan yang cantik luaran xbernilai pun kalau dalaman tu hancur… Tapi kan, orang kalo nak berurusan dengan seseorang mesti nak yang cantik dan kemas, ye tak… 1st impression tu… Lagi-lagi kalo bab yang buat bisnes produk kecantikkan… Betol x??

Ok, balik pada tajuk asal.. KENAPA WANITA PERLU CANTIK ???

Tahukah anda bahawa cantik itu sangat subjektif… Cantik tidak bermaksud anda perlu tukar kulit dari gelap ke putih… tapi cukuplah cantik tanpa jerawat, bintik hitam dan kulit berminyak… kalo x, xdela istilah hitam manis seperti saya…

Tahun 2011 ... Masa ni title student lagi... xkenal shaklee ..
 Ni gambar saya 4 tahun lepas...masa student lagi..kulit dah memang sedia gelap tapi masih ok lagi la sebab xmuncul jerawat atau kulit berminyak....

Tahun 2012 : kelabu asap muka kalo pakai make up

 Kemudian saya mula kenal shaklee pada 2013... Masa tu saya hanya mencuba ESP untuk support dunia penyusuan saya... dan dengan ESP la saya start jadi ahli dan pengguna tegar.... Kenapa saya pilih ESP pada ketika itu ??? Boleh klik sini

Nak dapatkan kulit yang cantik kena sabar...bukanla baru amik produk seminggu dua dah harap putih berseri, gebu gebas... Sabar dan konsisten kunci paling utama.... Selepas setahun lebih saya amalkan produk shaklee, alhamdulillah.... Inilah hasilnya...

Collagen powder
Januari 2015 : ESP + Collagen Powder
Alhamdulillah segalanya telah terjawab sekarang... Bila wajah dah semakin bersih berseri, saya lebih yakin untuk tampil di khalayak ramai dan bercerita tentang kebaikan yang saya perolehi dari produk ini.. Nak menggayakan pelbagai warna tudung pun dah xde masalah sekarang..kalo x dulu, kalo x hitam jadi pilihan, pasti warna-warna gelap sahaja akan disarung...Betapa sukarnya nak yakin pada diri sendiri dulu...

Dan lihatlah hasil yang saya perolehi... Bukan sahaja kulit yang cantik berseri, saya juga mendapati kesihatan bertambah baik walaupun saya merupakan seorang jurutera di tapak , seorang ibu kepada 2 orang anak, seorang isteri kepada suami yang tercinta, dan seorang traveller yang setiap hari berulang alik ke tempat kerja sejauh 120 km....

Di antara suplemen yang saya ambil :

  • Energy soy protien ( memperbaharui sel yang telah mati )

  • Sustainable Release Vita C ( Merangsang penghasilan kolaggen secara semulajadi )

  • Vita Lea ( Multivitamin untuk kesihatan dan kecantikkan secara menyeluruh )

  • B complex ( melindungi wajah dari sinaran matahari , Mengurangkan sunburn )
  • Vivix ( Anti penuaan, Ratu suplemen )


  • Vita E Complex ( Mengecutkan jerawat, melembapkan wajah , menghilangkan parut jerawat )

  • Alfafa ( Detox, kurangkan minyak di wajah, membuang toksin )
  • Set penjagaan kulit : Nutriwhite


Testimoni set kecantikkan


_______________________________________________________________________

Teruja tak?? best kan.....yang penting, suami makin sayang...,,...itu yang kita cari.... 

kalau berminat nak tahu lebih lanjut bagaimana Puan Shida punya jadual pengambilan suplemen, boleh hubungi beliau yea...

Call / Sms / Whatsapp : 019-6125530
Email : sentuhankeluarga@gmail.com
Fb : Nor Rasidah Binti Sidek
Fb Page : Sentuhankeluarga

You Might Also Like

1 comments

  1. Singgah sini ye .. nak tahu blog anda di ciplak atau tidak ? baca entry ni .. harap membantu !


    http://muhammadshahril97.blogspot.com/2015/01/apakah-itu-got-blogger.html

    ReplyDelete