Set Mandian Yang Bagus Untuk Kulit Bayi Eczema

December 23, 2018


Baby ada masalah eczema ni bukan perkara luarbiasa. Dah jadi benda biasa. Mungkin berpunca daripada cara pemakanan ibu semasa hamil dan juga persekitaran kita sekarang yang kurang bersih. Eczema ni banyak jenis dan banyak punca boleh terjadi eczema. Ada yang teruk. Ada yang biasa-biasa saja. Anak anda ada eczema? 

Selain pemakanan, produk mandian atau skincare baby juga mainkan peranan untuk membantu kurangkan simptom eczema pada baby kita. Biasanya ibu bapa disyorkan menggunakan baby care yang organik dan natural seperti Shakleebaby.

Adakah Shakleebaby membantu anak yang ada eczema? Mama papa boleh baca perkongsian daripada Puan Zura berkenaan anak bongsunya yang ada eczema ini. 

Teruskan membaca perkongsian ini;

Sebelum ni ramai bagi feedback kata maslah eczema kat baby dorang. Saya ada dua pengalaman berharga dengan anak eczema ni.

Anak pertama dengan anak bongsu. Anak pertama dulu tak kenal lagi Shaklee. Eh bukan tak kenal, dah kenal tapi anti masa tu. Hahahaha.

Serius memang teruk lah Amsyar dulu. Alhamdulillah anak 2-4 tiada masalah tu. Tapi bila anak bongsu lahir. Eh maslah tu datang balik. Tak tahu kat mana silap.

Maybe mama tak kawal gula betul kot masa preggy dia hujung-hujung tu. Maklumlah kat Mekah manisan dorang nikmat. (Read: Alasan)

Serius agak teruklah eczema bujang sorang ni. Handsome tapi muka dok bercapuk-capuk merah. Kesian. Ada masa tu sampai menangis-nangis. Pedih agaknya.

Dari tepung kanji sampai ke skincare baby mahal-mahal. Semua tak serasi dengan dia.

Nak dijadikan cerita, Shaklee keluar set baby yang ramai sangat keluarga Shaklee ni tunggu. Mama dengan rakusnya sambar dua set terus masa tu.

Memang baby shaklee sangat kan. Dengan mandian baby shaklee tu sahaja perubahan ketara kat kulit si anak bongsu ni.

Paeds dia yang sebelum ni sarankan buat allergy test dan tak pernah puas hati dengan skin dia puji bukan main lagi dengan perubahan dia.

Dah nama pun baby Shaklee kan, Alhamdulillah dia memang serasi sangat-sangat. Dengan mandian dari Shaklee baby ni sahaja je dah boleh selesaikan maslah ruam dia. Makanya bujang mama kembali handsome.

So far alhamdulillah tiada masalah ruam lagi.

Bila mama share sebelum ni, ramai kata nak cuba tapi ramai juga bila tengok harga dorang kata ish mahal nya. Yelah barang baik sesuailah dengan harga ye tak.
___________________________________________________

Mama papa nak cuba #Shakleebaby? Dapatkan #Shakleebaby Gentle Wash sekarang. BUY 1 FREE 1. Promosi ni bermula 24 Disember 2018 - 31 Disember 2018 sahaja. (While stocks last)


You Might Also Like

0 comments