Vitamin C Shaklee Sesuai Untuk Remaja

December 25, 2017



"Dik, akak nak tanya pasal produk kulit Shaklee.
Ni untuk anak akak. Baru umur 15 tahun. Tapi masalah dia muka mudah sangat naik jerawat.
Non stop naik. Surut yang ni, naik pulak kat tempat lain. Kesian tengok dia." ~ mak risau.
.
Jawapan saya : Untuk masalah anak akak ni, saya syorkan ambik Vitamin C dulu. Vitamin C ni selamat untuk semua peringkat umur sebab dia natural. Kalau ada masalah gastrik pun, still boleh consume Vitamin C Shaklee sebab dibuat daripada ekstrak jagung. Ni testimoni untuk kulit jerawat.
.
.
....saya attach testimoni macam kat bawah ni kat akak tu.
.
.
macam biasa, selepas tu panjang lagi yang kami borak.🤗
.
.
.
Nak cerita sikit apa kelebihan Vitamin C Shaklee ni.
.
.
🐞Membantu Pembentukan Kolagen

+ Vita-C Shakleemembantu merangsang penghasilan semula kolagen dalam tubuh badan kita. Ia mampu menjadikan kulit wajah lebih anjal dan lebih halus.

+ Kolagen merupakan salah satu protein yang terdapat dalam tubuh badan kita. Ia merupakan komponen penting bagi mendapatkan kulit yang gebu dan halus. Tubuh badan kita memerlukan kolagen bagi menghasilkan kulit cantik dan sihat.

+ Ia bertindak sebagai penguat otot-otot diwajah supaya kelihatan lebih anjal dan halus. Akan tetapi penghasilan kolagen akan merosot apabila umur kita mencecah 30 tahun ke atas. Oleh itu kita digalakkan untuk mengambil suplemen yang membekalkan kolagen untuk topup keperluan tubuh badan kita.

🐞Mencerahkan Kulit Wajah

+ Vita-C membantu mencerahkan kulit wajah. Pengambilan Vitamin C setiap hari membantu mencerahkan kulit wajah yang kusam dan tona tidak sekata.

+ Ia juga bertindak sebagai anti-pigmen, iaitu mencegah daripada pembentukan pigmen berlaku yang boleh mengakibatkan jeragat terbentuk pada bahagian wajah kita.

🐞Melindungi Sel Kulit Daripada Kerosakan

+ Vitamin C antara vitamin yang penting dalam membantu melindungi ketahanan sel sel kulit dari terdedah dengan sinaran matahari (UV) yang mampu merosakkan sel kulit.

+ Apabila sel-sel kulit mula terjejas ia akan mengakibatkan pelbagai kerosakan dan kesan terhadap kulit wajah kita. Contohnya :-

¤ Kulit menjadi kusam
¤ Sangat sensitif
¤ Kulit menjadi merah-merah
¤ Jeragat dan jerawat mula membentuk

🐞Mempercepatkan Penyembuhan Luka

+ Pengambilan Vitamin C yang konsisten membantu menyembuhkan luka dengan cepat.

+ Bila keperluan Vitamin C cukup untuk badan kita, ia akan membantu memperbaiki sel-sel kulit yang luka dengan cepat dan pesat pertumbuhannya.

+ Situasi sama apabila jerawat tumbuh dibahagian muka, jika badan kita kekurangan Vitamin C, badan kita tak mampu untuk bekalkan Vitamin C bagi membantu menyembuhkan atau mengecutkan jerawat.

+ Kesannya, jerawat yang luka tadi lambat kecut dan berkemungkinan akan meninggalkan parut. Jadi nak kulit cantik bebas jerawat dan parut cuba amalkan pengambilan Vitamin C secara konsisten.

🐞 Kulit Halus dan Gebu

+ Kolagen adalah punca utama kulit halus dan gebu. Bila tahap keperluan kolagen dalam badan kita mencukupi. Ia sekaligus membantu menganjalkan kulit wajah. Kulit akan terasa lebih halus dan gebu. Tak percaya? Pergi cocok2 pipi orang yang selalu amalkan pengambilan suplemen kolagen. Gebu je kan?

+ Dengan Vitamin C Shaklee ia membantu menjadikan kulit lebih halus dan anjal.
.
.
.
.

Mashitah Mamat
019-3121609
SID since 2012
.
.
.
Disclaimer: Testimoni ini adalah dari pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.

You Might Also Like

0 comments